Wednesday, December 26, 2018

BENGKEL RPA BERMAKNA DI TASKA bersama Mak Long

Adakah anda seorang pengusaha/penyelia/pendidik di TASKA dan anda menghadapi masalah merancang pelaksanaan aktiviti (RPA)?

🌱Anda perlu hadir bengkel ini. Bengkel interaktif dua hala ini merangkumi:-

🍄Memahami Prosedur Operasi Standard (SOP) merancang dan menulis RPA mengikut kehendak JKM dan Kurikulum Permata Negara.

🍄 Merancang aktiviti menggunakan pedagogi yang sesuai dengan kanak-kanak awal usia seperti Belajar Melalui Bermain dan 3E ( Explore, Experiment & Experience) serta amalan yang bersesuaian dengan perkembangan(ABP).

🍄 Bagaimana menggunakan bahan ALAM dan bahan KONKRIT untuk proses pengajaran&pembelajaran yang lebih berMAKNA dalam kehidupan kanak-kanak.

🍄Penekanan kepada PROSES dan PROGRES serta pengajaran dengan pemudahcara (PdPC) dalam menggalakkan perkembangan menyeluruh kanak-kanak.

🍄Merancang aktiviti yang menerapkan PENGLIBATAN IBU BAPA dan bagaimana menulis mengisi buku LOG HARIAN (ruangan aktiviti) dan membuat REFLEKSI & PENAMBAHBAIKAN.

🍄Merancang aktiviti mingguan dan harian yang menyeluruh dan bersepadu di TASKA untuk semua peringkat umur  bayi hingga 4 tahun)

🍒 Percuma 10 minggu web mingguan dan beberapa contoh RPA.

PM Mak Long untuk "Inhouse Training" atau " Personal Coaching"

" Guru yang efektif Adalah Guru Yang Merancang &  Mengamalkan Ilmu Yang Diajar Serta Sentiasa Membuat Refleksi& Penambaikan."

🌾Rosnah Ahmad/Mak Long
#EmpoweringYou!
#SentuhanBapaBelaianIbu
📞/Whatsapp: 0139308873

No comments: