Friday, May 15, 2015

Kau...

Buat insan yang tidak dilupakan...terimalah

Kau...
Rosnah Ahmad

Sebelum aku...
Mengenal huruf
Mengenal nombor
Mengaji kalimah
Kau yang berzikir
Yang bercerita
Yang membacakan aku buku
Yang berbangga dengan contenganku
Yang memahami lakaranku
Yang menganggap semua lukisanku cantik...

Kau...
Yang mendengar apa saja celotehku
Yang bersabar dengan kerenahku
Yang menggalakkan aku bangkit bila aku jatuh
Yang berjalan dan berlari bersamaku
Yang memberi senyuman
Yang memuji usahaku
Yang membina keyakinanku...

Kau...
Yang membelai
Yang menjaga
Yang mendodoi
Yang menyayangi
Yang mendoakan...

Kau...
Yang sering dilupakan
Guru yang terawal
Insan istimewa
Yang mengasuh dan mendidik aku...

Kau...
Yang berjasa
Mendidik insan kecil
Ibarat menggilap permata
Agar bercahaya
Berbahagialah kau...
Wahai pengasuh
Syurga jua sebaik balasan buatmu...

Selamat hari guru juga buatmu
Wahai pengasuhku...

No comments: