Tuesday, February 9, 2016

Taqwa

Taqwa
Rosnah Ahmad

Aku tak perlu gusar
Aku perlu bersyukur
Yang aku ada
Sudah pasti cukup
Buat aku melangkah
Menuju kebaikan...

Aku tak perlu takut
Aku perlu yakin
Aku perlu berusaha
Menjadi lebih baik
Setiap hari...

Aku tak perlu membanding
Aku perlu menjadi diriku
Cabaranku juga berbeza
Aku dengan caraku
DIA mengetahui isi hatiku...

Aku tak perlu berhenti
Aku perlu terus mara
Namun...
Seringkali aku jatuh
Bangkit jua aku berkali-kali
Dengan RahmatNya
Dengan HidayahNya...

Aku tidak perlu bersedih
Aku perlu sedar
Hidup adalah ujian
Hidup adalah pilihan
DIA yang menjadikan aku
Dengan sebaik-baik kejadian
DIA yang mengilhamkan aku
Jalan kefasikan dan jalan ketaqwaan...

Demi masa yang berbaki
Ku panjatkan doa pada Mu
Ampunilah aku
Berilah aku petunjuk Mu
Masukkan aku di kalangan orang yang beruntung
Orang yang mensucikan diri
Orang yang selalu memilih...
Jalan taqwa.

#SenangkanlahHatimu

No comments: