Friday, April 24, 2015

Melangkah

Assalamu'alaikum wrt  sahabat yang dirindu dan dirahmati Allah..moga hari ini pebih baik dan lebih bahagia dr semalam🌻🌱🍀🍃

Melangkah
Rosnah Ahmad

Mengatur langkah
Langkah demi langkah
Demi masa yang berjalan
Satu penerokaan
Satu pengembaraan
Mengenali diri
Mencari makna
Memahami hakikat
Sebuah kehidupan...

Langkah demi langkah
Demi masa yang berlalu
Mengajar aku...
Erti gagal
Erti harapan
Erti jatuh
Erti bangun
Erti tiada
Erti ada
Erti memberi
Erti menerima
Erti kasih
Erti persahabatan
Erti sabar yang cantik
Erti syukur pada yang sedikit
Erti bahagia
Erti Cinta...

Langkah demi langkah
Demi masa yang ada
Kini aku semakin mengerti
Hakikat penggantungan 
KepadaMu Ya Allah
Yang Maha Agung
Yang Selalu Ada...

Langkah demi langkah
Demi masa yang berbaki
Ampuni aku
Ya Ghaffur
Ya Hayyu Ya Quyyum
Ya Rahman Ya Rahim
Sesungguhnya...
Hanya Engkau yang aku sembah
Dan hanya kepada Engkau aku meminta pertolongan...

No comments: