Thursday, November 30, 2017

Muhammad

Tika aku merindui kasih seorang ibu
Ingat aku padamu
Engkau yatim jauh lebih awal...

Tika aku mengorak langkah
Menempuh onak dan duri
Ingat aku pada kesabaranmu dalam perjuangan
Yang jauh lebih menduga...

Tika aku kepayahan dalam menyampaikan
Ingat aku pada ketabahanmu dalam tabligh
Membawa ummah kepada cahaya illahi
Yang jauh lebih menguji...

Tika aku keletihan dalam mengembara
Ingat aku kepada kegigihanmu
Dalam hijrahmu dengan unta dan berjalan kaki
Yang jauh lebih mencabar...

Tika aku kesunyian
Ingat aku pada pertapaanmu
Di Gua Hira' di puncak Jabal Nur
Yang jauh lebih terasing...

Tika aku disakiti dan dizalimi
Ingat aku pada budi pekertimu
Walau dicaci dan dikeji
Akhlakmu tetap suci dan terpuji...

Ya Habibi
Ya Habiballah
Ya Nabiyallah
Ya Rasulullah
Sebuah nama Agung
Muhammad
Qudwah hasanah
Seluruh umat...

Selawat dan salam buatmu
Sallallahu alaihi wassalam...

🌹Rosnah Ahmad
Salam Maulidul Rasul buat semua
Salam keindahan dan kedamaian...

No comments: