Sunday, July 30, 2017

Santuni Fitrahku

Santuni Fitrahku
Rosnah Ahmad

Ibu ayah,
Aku anak yang dilahirkan sebaik-baik kejadian
Santuni fitrahku di setiap masa
Usah calari emosiku dengan kekasaran dan kemarahan
Berlembutlah dalam mendidikku...

Ibu ayah,
Bertenanglah menyantuni aku di waktu pagi
Walau banyak karenehku...

Ibu ayah,
Bertenanglah dengan celotehku apabila pulang
Suka sekali aku bercerita  Meluahkan isi hatiku
Damai jiwaku bersamamu...

Ibu ayah,
Bertenanglah di waktu malam
Juga tika meniduri aku
Dengan ceritamu dan dodoimu
Biar aku lena dalam doamu...

Ibu ayah,
Bertenanglah dalam mendidik aku
Tentu fitrahku dirai
Membesar aku penuh keyakinan
Menuju kecemerlangan dunia dan akhirat...

Ibu ayah,
Terima kasih kerana menyantuni fitrahku
Semoga Allah sentiasa mengasihanimu seperti engkau mengasihani aku semasa kecil...

Ibu ayah,
Sungguh aku sayang padamu.

#SentuhanBapaBelaianIbu

No comments: