Wednesday, December 24, 2014

Sabar Yang Cantik

Sabar Yang Cantik
Rosnah Ahmad
Inspirasi Surah Al-Ma'arij

Langit kelam
Awan kelabu
Apabila langit menangis
Tiada siapa dapat menolak kedatangannya
Daripada AL-MA'ARIJ...

Ya ALLAH
Ya 'ALIM
Jauhkan aku dari...
Sifat keluh kesah
Apabila ditimpa kesusahan
Sifat kikir
Apabila mendapat kebaikan...

Ya ALLAH
Ya SABUR
Jadikan aku...
Orang yang sabar
Dengan sabar yang baik
Orang yang solat
Dan yang memelihara solat
Orang yang memelihara kehormatan diri
Orang yang menafkahkan harta
Kepada yang berhak
Kepada orang yang meminta
Kepada orang yang tidak meminta...
Orang yang memelihara amanah
Orang yang benar
Adil dan beramal soleh...

Ya ALLAH
AL-MA'ARIJ
Yang mempunyai tempat- tempat naik
Tetapkan aku pada jalan kebenaran
Jauhi aku dari melampaui batas
Sungguh hari pembalasan itu benar
Aku amat gentar
Terhadap azabMu
Wahai Tuhan yang memiliki timur dan barat
Sesungguhnya Engkau
Benar-benar Maha Berkuasa...

No comments: