Saturday, November 22, 2014

Akulah Rafflesia

Akulah Rafflesia🌸
Rosnah Ahmad
Idea asal-Hilmee Kassim
Pic credit-Sufiyan Yahya

Tanpa daun
Tanpa tangkai
Tanpa batang mahupun dahan
Namun aku tetap teguh..

Bertiuplah angin
Mengalirlah sungai
Walau akar tiada berumbi
Namun aku tetap teguh...

Akulah Rafflesia
Yang indah
Dalam keindahan ada kekuatan
Dalam kekuatan ada kerendahan hati
Dalam kerendahan hati tersembunyi keunggulan...

Akulah Rafflesia
Yang unik
Mekarku sedetik cuma
Namun aku tetap utuh
Di kelilingi hutan
Di tengah belantara...

Akulah Rafflesia
Yang mekar menguntum
Punya bau yang menyengit
Yang bisa menyengat
Namun Aku tetap teguh
Dengan keunggulan tersendiri...

Lima kelopak yang gedang
Merah berseri
Umpama lima rukun agamaku
Penuh keunggulan
Akulah Rafflesia
Aku akan tetap teguh...

No comments: